Background

مزایای داشبورد مدیریتی BI

مزایای داشبورد مدیریتی BI

مزایای داشبورد مدیریتی BI

مزایای داشبورد مدیریتی BI

طبقه بندی ، تلخیص و تحلیل اطلاعات و ارائه آن بگونه ای ساده و قابل قیاس با دوره های سنواتی ، شاخصها و نسبتهای صنعتی ، یکی از مهمترین ابزارهای پشتیبانی تصمبم گیری مدیران میباشد. با توجه به حجم گسترده اطلاعات و دامنه وسیع آن که کلیه فعالیتهای عملیاتی ، مالی ، بازرگانی و اداری شرکتها را دربر میگیرد و با عنایت به تغییرات گسترده و شتابان داده های مزبور ، دسترسی سریع و قابل اطمینان به اطلاعات معتبر و بروز شده ، یکی از نیازهای اساسی مدیران جهت اتخاذ تصمیمات بهینه و در جهت صرفه و صلاح شرکتها میباشد.

سیستمهای مبتنی بر هوش تجاری (Business Intelligence) که بعنوان داشبورد مدیریت نیز از آن یاد میشود یکی از ابزارهای مدرن و کارآمد است که ظرف دهه گذشته جهت دستیابی به خواسته های اطلاعاتی مدیران طراحی و پیاده سازی گردیده است. راهکار فوق بر مبنا و بستر اطلاعاتی سیستمهای برنامه ریزی منابع سازمان (ERP) استقرار مییابد. سیستمهای مزبور با توجه به پوشش کلیه زنجیره های عملیاتی ، مالی و پشتیبانی میتوانند بصورت آنلاین اطلاعات مورد نیاز خود را پایگاه داده اخذ و پس از طبقه بندی و خلاصه سازی ، نسبت به تحلیل و مقایسه آن با شاخصهای مرجع اقدام نمایند. اطلاعات تحلیل شده بصورتهای مناسب و در قالبهای گرافیکی و جداول مورد نیاز در اختیار سطوح مختلف مدیران سازمان قرار خواهد گرفت پروشا با بهره‌گیری ازکارشناسان متخصص، متعهد و کارآزموده خود توانسته است با بیش از ۳ سال تحقیق در خصوص دغدغه های شرکت های توزیع و پخش و مصرف کنندگان، راهکاری نوین در جهت سریعتر شدن و آسانتر شدن فرآیند فروش و درخواست گیری برای شرکت های تأمین کننده ارائه نماید. همچنین این مجموعه در جهت سرعت بخشیدن و راحتتر کردن فرآیند خرید برای مشتریانِ اقلام مصرفی در بازار توزیع و پخش و با هدف پاسخ به نیاز کنونی و آتی بازار و تغییر رفتار مصرف کنندگان، به منظور توسعه محصولات خود در راستای تولید ابزارهای تخصصی نرم افزاری برای تامین سود قابل قبول ذینفعان اقتصادی خود ، همواره تلاش خواهد نمود. اکنون پروشا برای اولین بار با شناخت کامل نیاز مدیران و صاحبان سرمایه در حوزه توزیع و پخش کشور و برای مدیریت و اثربخشی هرچه بهتر فرآیند فروش و درخواست گیری راهکاری متفاوت در کشور ارائه می دهد.

ماموریت : گروه نرم افزاری پروشا یک شرکت پیشرو در ارائه راهکارهای نوین در جهت سریعتر شدن و آسانتر شدن فرآیند فروش و درخواست گیری برای شرکت های تامین کننده و سرعت بخشیدن و راحتتر کردن فرآیند خرید برای مشتریان اقلام مصرفی در بازار توزیع و پخش کشور است. این شرکت با هدف پاسخ به نیاز کنونی و آتی بازار و تغییر رفتار مصرف کنندگان و همچنین توسعه محصولات خود در راستای تولید ابزار های تخصصی نرم افزاری به پیشبرد اهداف خود و شرکای تجاری خود عمل خواهد نمود. دلیل استفاده از داشبورد مدیریتی (BI) زمانی مدیران تصمیم گیری های خود را بر اساس تجربه و حسی انجام می دادند، پس از آن با بزرگتر شدن کسب و کارها و حجم عظیم اطلاعات لازم بود تا از ابزاری به منظور نمایش دقیق و برلحظه اطلاعات استفاده کرد.

با افزایش تعداد المان های دخیل در کسب کارها تنها گزارشات کفایت نکرده و باید از تمامی جهات و جوانب به وضعیت موجود دقت کرد و حتی با استفاده از داده های قبلی کسب و کار بتوان رفتار آینده مشتریان را پیش بینی کرد. هر سازمان مدرن و مبتنی بر داده‌ها نیاز به نوعی داشبورد مدیریتی دارد تا بتواند از اجرای کسب و کار خود به صورت شهودی، به سمت اجرای کسب و کار با هوش خود حرکت نمایید. در واقع داشبورد مدیریتی می‌تواند در تبدیل داده‌تان به اطلاعات کمک کند تمام امکانات و مزایا داشبورد مدیریتی (BI) تمام گزارشات زیر هم به صورت کلی هم به تفکیک شعب بر روی نمودار قابل مشاهده است:

امکان تعیین هدف فروش به کل شعبات به تفکیک شعبه ،

فروشنده،صنف،گروه کالا،منطقه،کلاس قیمت میزان فروش تعدادی ریالی براساس شعب،

روز،ماه و سال میزان فروش تعدادی ریالی خالص براساس شعب،

روز،ماه و سال میزان فروش تعدادی ریالی روز جاری دریافتی کل (و نیز به تفکیک شعب)

میزان نرخ رشد روزانه،ماهانه،سالانه حاشیه سود (فروش به خرید) میانگین ریال فاکتور میانگین تعداد سطر در فاکتور میانگین ریال سطر فاکتور مجموع و میانگین تعداد و ریال خطوط خرید هر مشتری

مجموع و میانگین تعداد و ریال فاکتور خرید هر مشتری

مجموع و میانگین تعداد کارتن خرید هر مشتری میانگین دوره خرید هر مشتری

مجموع و میانگین تعداد و ریال خطوط فروش هر فروشنده

مجموع و میانگین تعداد و ریال فاکتور فروش هر فروشنده

مجموع و میانگین تعداد و ریال فاکتور برگشتی هر فروشنده

مجموع و میانگین تعداد کارتن فروش هر فروشنده درصد جور فروشی هر فروشنده

تعداد کل مشتری هر فروشنده درصد پو شش مشتری به ازای هر فروشنده

میانگین دوره وصول شعبات نمایش برترین مشتری ها بر اساس میزان خرید نمایش

بدهکارترین مشتری

نمایش پرفروش ترین تولیدکننده ها نمایش طلبکار ترین تولیدکننده ها نمایش معوق دارترین فروشنده

نمایش پرفروش ترین فروشنده ها

نمایش پرفروش ترین محصولات نمایش کم گردش ترین محصولات

مجموع مطالبات کلیه شعبات و به تفکیک سود و زیان کلی و به تفکیک شعب

میانگین ریال توزیع شده هر خروجی میانگین توناژ هر توزیع

مقالات پیشنهادی

0 نظر

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید مدیر سایت در همین صفحه نمایش داده خواهد شد.