Background

اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ

اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ

اینستاگرام و دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام امروز می خواهیم پیرامون دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام بیشتر صحبت کنیم و با آن بیشتر آشنا شویم. تا قبل از این واژه ی ایمیل مارکتینگ را همیشه می شنیدیم.

با گروه نرم افزاری پروشا همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام چیست ؟

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را جهت تبلیغات آنلاین فراهم کرده اند. اخیرا تغییرات فراوانی در بستر شبکه های اجتماعی ایجاد شده است که این تغییرات سبب شده است که بستر اینستاگرام تبدیل به بستری محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی شود. اما نکته ای که حائز اهمیت است این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرار گیری عکس های شما نیست. اینستاگرام با وجود استوری ها، هشتگ ها و تبلیغات و ویدئو های زنده توانسته است بستری قوی برای تجارت آنلاین و بازاریابی محسوب شود.

در زیر به معرفی برخی از ویژگی های اینستاگرام می پردازیم تا بیشتر با اینستاگرام مارکتینگ آشنا شویم:

هشتگ

در اینستاگرام می توان از ۲ مدل هشتگ استفاده کرد:

۱-برند دار

۲-اجتماعی هشتگ های برند شده سب

ب می شود پست های اینستاگرامتان اغلب توسط افرادی که شما را می شناسند شناسایی شود و شما را راحت بیابند. هشتگ های اجتماعی نیز توسط کاربران اینستاگرام تولید می شوند تا بتوانند روی یک موضوع تمرکز کرده و به راحتی آن را دنبال نمایند. در اینستاگرام می توان از ۳۰ هشتگ استفاده کرد. اما توصیه ای که برای بازاریابی به شما می شود این است که هشتگ های برند دار و هشتگ های اجتماعی را کنار یکدیگر استفاده کنید تا محبوبیت بیشتری میان کاربران بیابید و مشتریان هم راحت تر شما را بیابند. با استفاده از هشتگ‌ها دسترسی به مشتریان بالقوه خود را گسترش دهید. خلق هشتگ‌های منحصربه‌فرد برای برند شما یک امر ضروری است، زیرا از این طریق می‌توانید آوازه‌ی برند خود را به گوش افراد بیشتری برسانید. همچنین این کار به شما کمک می‌کند که گروه‌های به‌خصوصی از مشتریان را مورد هدف قرار دهید.

استراتژی‌های استارتاپ‌ها برای بازاریابی باید بر روی هشتگ‌های مرتبط تمرکز داشته باشند. هدف شما باید خلق هشتگ‌هایی باشد که به شما در جذب مشتریان کمک می‌کنند. همچنین هشتگ‌هایی شامل عبارات تاثیرگذار یا شعار، یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن مشتریان بیشتر هستند. علاوه بر این، هشتگ‌ها به افراد کمک می‌کنند تا محتوای مرتبط با برند شما را بیابند. با گذشت زمان، استارتاپ شما به سمت کسب شهرت حرکت می‌کند، و افراد بیشتری از هشتگ‌ها برای خرید محصولات شما استفاده خواهند کرد. شما می‌توانید در هر پست اینستاگرام ۳۰ هشتگ به کار ببرید.

جای به‌کار بردن هشتگ‌ها در متن پست، یک ایده‌ی خوب این است که آن‌ها را در کامنت اول قرار دهید. با استفاده از هشتگ‌های محبوب، در واقع نحوه‌ی دسترسی به محتوای خود را تسهیل می‌کنید. یافتن هشتگ‌های برتر که متعلق به نیچ‌مارکت (بازارک) شما هستند، دشوار نیست. مطمئن شوید که روی کلمات کلیدی تحقیق می‌کنید و آن‌ها را به هشتگ تبدیل می‌کنید. باید در ذهن داشته باشید که پست‌هایی که در آن‌ها از هشتگ استفاده می‌کنید، صرف نظر از محتوای پست، نرخ تعامل بیشتری خواهند داشت. همچنین پیشنهاد می‌شود خلق هشتگ‌های ویژه‌ی برند خود را در نظر بگیرید تا بتوانید به رشد استارتاپ خود کمک کنید.

هشتگ‌های ویژه برند (branded hashtags) می‌توانند شامل شعارهای برند، عبارت‌های ساده، یا فراخوان به عمل باشند. هشتگ‌ها باید بر روی ترویج کسب‌وکار شما تمرکز کنند. علاوه بر کمک به شما در جذب فالوور برای حساب اینستاگرام‌تان، به این ترتیب مشتریان وفاداری برای کسب‌وکار خود به‌دست خواهید آورد.

برای خرید لایک‌های خودکار اینستاگرام (automatic IG likes)، می‌توانید با شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی این نوع خدمات همکاری کنید.

خلق روایت‌های برند با استفاده از استوری‌های اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام تجربه‌ای عالی برای کاربران به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حول کسب‌وکار خود در طول روز سر و صدایی ایجاد کنید، می‌توانید ویدئوها و عکس‌های جذاب را در استوری اینستاگرام خود بارگذاری نمایید. به گفته‌ی یکی از متخصصان مشهور بازاریابی به نام سث گادین، هیچ چیزی قدرتمندتر و متقاعدکننده‌تر از یک استوری اینستاگرام عالی نیست. استوری‌های اینستاگرام برای ساخت روایت‌های قدرتمند برای برند شما، راه‌های بسیار خوبی فراهم می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از این استراتژی بازاریابی جذاب، به اهداف کسب‌وکار خود دست یابید. با کمک استوری‌های اینستاگرام، شما همچنین می‌توانید آزادانه انواع مختلف محتوا را آزمایش کنید، از جمله تصاویر Boomerang، ویدئوهای کوتاه، ویدئوهای زنده و تصاویر ساده. بر روی اضافه کردن استیکرها، متون و فیلترهای چهره تمرکز کنید. استوری‌های اینستاگرام می‌توانند به استارتاپ‌ها برای هدف‌گیری مشتریان جدید کمک کنند.

شما همچنین می‌توانید از فراخوان به عمل‌های جذاب استفاده کنید تا استوری‌ها را حتی بیش از پیش برجسته کنید. بر روی خلق محتوای وایرال برای برند خود تمرکز کنید.

از تحلیل‌های اینستاگرام (Instagram analytics) و آمارهای مربوط به استوری‌ها برای بررسی تعامل، بازدید، به اشتراک گذاشتن، نظرات، لایک‌ها و غیره بهره ببرید. نقش استوری برای دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام این بخش این امکان را برای شما فراهم می آورد که به صورت مستقیم با مخاطبان و کاربران خود ارتباط داشته باشید. نکته ای که در مورد این استوری ها می توان ذکر کرد این است که این استوری ها تا مدت زمان زیادی فعال هستند و حذف نمی شوند.

استوری ها به شما کمک می کنند که مخاطب ها و فالوور های شما افزایش بیابد و بحث برندینگ شما همیشه پر تکاپو باشد چرا که به واسطه استوری می توانید به میزان زیادی در فید های فالوور هایتان دیده شوید.

از اینفلوئنسرهای اینستاگرام بهره ببرید

وقتی که با اینفلوئنسرهای اینستاگرام کار می‌کنید، افراد بیشتری از خدمات و محصولاتی که عرضه می‌کنید، خبردار خواهند شد. اینفلوئنسرهای اینستاگرام می‌توانند سروصدای بیشتری تولید کنند. بنابراین، ایده‌ی خوبی است که با اینفلوئنسرهای اینستاگرام که با نیچ‌مارکت شما مرتبط هستند، ارتباط برقرار کنید تا بتوانید از آن‌ها برای ترویج موفقیت‌آمیز برند خود کمک بگیرید. اینفلوئنسرهای اینستاگرام این توانایی را دارند که با بارگذاری تصاویر گیرا و جذاب در حساب اینستاگرام خود مشتریان را جذب کنند. علاوه بر این، مشتریان هدف شما بیشتر به باور کردن نظرات انسان‌ها تمایل دارند تا آن‌چه که برند شما مستقیما به آن‌ها می‌گوید. بنابراین، اگر یک اینفلوئنسر اینستاگرام در مورد خدمات و محصولات شما صحبت‌های خوبی بکند، شما تعداد فالوور بیشتری کسب خواهید کرد. حتما قبل از انتخاب اینفلوئنسرها، نرخ تعامل و تعداد فالوورهای آن‌ها را بررسی کنید.

پیشنهاد تخفیف ارائه کنید

پست کردن پیشنهادهای جذاب در اینستاگرام می‌تواند به بازگشت سرمایه‌ای عالی منجر شود. تخفیف‌های ویژه به فالوورهای اینستاگرام خود پیشنهاد دهید، مسابقه برگزار کنید، هدیه بدهید و پکیج‌های ویژه پیشنهاد دهید. بازاریابی کسب‌وکار خود را با برگزاری مسابقات جذاب و هدیه دادن در نظر داشته باشید. این کارها به شما کمک می‌کند که حتی فالوئرهای بیشتری برای حساب کسب‌وکار خود در اینستاگرام به دست آورید. این یکی از استراتژی‌های بازاریابی است که تمام برندها در نقاط مختلف دنیا، در درون استراتژی‌های بازاریابی موجود خود می‌گنجانند.

نمایش ویدئوهای زنده اینستاگرام محلی برای پخش ویدئوهای زنده است. همه افراد تمایل دارند ویدئوهای زنده را در شبکه ای با دسترسی آسان مثل اینستاگرام ببینند. اینستاگرام اصولا مکانی برای دسترسی به لحظات خاص است حال اگر شما به جای یک تصویر بتوانید یک ویدیو زنده با کیفیت بالا در مورد محصولات خود به گونه به اشتراک بگذارید که افراد بسیاری جذب شوند و با خدمات شما آشنا شوند می تواند تاثیر فوق العاده ای برای شما داشته باشد.

ویدئوهای قدرتمند به اشتراک بگذارید

بازاریابی ویدئویی بدون شک یکی از پرقدرت‌ترین ابزارها برای کسب شناخت برند (brand recognition) است. ویدئوها می‌توانند ۸۰ درصد توجه مخاطبین بالقوه‌ی شما را جذب کنند. علاوه بر این می‌توانند در ساخت اعتبار و اعتماد برای برند استارتاپی کمک کنند. شما می‌توانید پیشنهاد نگاهی اجمالی به محصولات جدید خود یا شرکت در تور دفتر کار خود را در نظر داشته باشید. ویدئوهای کوتاه می‌توانند برای کسب‌وکار شما عالی عمل کنند. آن‌ها الهام‌بخش هستند و به الهام بخشیدن و از همه مهم‌تر درگیر کردن کاربران شبکه‌ی اجتماعی کمک می‌کنند. بنابراین، شما نباید استفاده از ویدئوها را در استراتژی بازاریابی خود فراموش کنید.

Biography (بیو)

بیو گرافی که گزینه ای در زیر نام پروفایل شما است کمک بسیار بزرگی به شناخت صفحه تجاری اینستاگرام شما می کند. به طور خاص اگر بیو صفحه تجاری اینستاگرام خود را به نحوی بنویسید که معرفی خدمات و محصولات شما باشد کاربران راحت تر می توانند با شما ارتباط برقرار نمایند. تگ لوکیشن تگ لوکیشن که امروزه باعث شناخت عمیق تر مشتری و سازمان می شود محبوبیت خاصی دارد. شما می توانید عکس هایی را که مربوط به محصولات یا خدمات یا تبلیغات مرتبط با موقعیت جغرافیایی خاص می باشد در قسمت لوکیشن مشخص کنید. این کار سبب می شود افراد توجه بیشتری به شما داشته باشند و اعتمادشان را بیشتر جلب کنید. الگوریتم و نظم تولید محتوای اینستاگرام در اینستاگرام تولید محتوا و نظم پروسه ای بسیار مهم است. اگر شما بتوانید برای کسب و کار خود محتواهایی مرتبط و پیوسته تولید نمایید در جذاب نگه داشتن پیج خود گام مثبتی برداشته اید. امروزه که شبکه های مجازی از اطلاعات فراوانی برخوردار است اگر بتوانید در این میان خاص باشید و خاص رفتار کنید می توانید گوی سبقت را به راحتی دریابید.

الگوریتم ارسال محتوای به هم پیوسته نه تنها به شما در جذب مشتری کمک می کند بلکه به شما کمک می کند تا بتوانید همیشه بروز باشید. مانند اینکه هر هفته طی روز خاصی ۵۰% تخفیف روی محصولات وجود دارد. محتوای خاص برای مشتری خاص گاهی در اینستاگرام محتواهایی قرار داده می شود که صرفا مخصوص افرادی خاص است. از این شیوه می توانید برای تعیین جامعه هدف کسب و کارتان استفاده کنید. اکسپلور اینستاگرام برای دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام اکسپلور اینستاگرام که گاهی به اصطلاح سئو اینستاگرام خوانده می شود به معنی استفاده از ترفند هایی برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام است که از جمله ابزار های آن افزایش فالوور است. بازاریابی در اینستاگرام اغلب در قسمت اکسپلور اینستاگرام انجام می شود. اکسپلور اینستاگرام قسمتی است که پست ها را پیشنهادی را به کاربر نشان می دهد.

نشان دادن پست های اینستاگرام بر اساس علایق کاربران انجام می شود محتوایی که در اکسپلور اینستاگرام به نمایش در می آید اغلب شبیه به پست هایی است که شما نگاه می کنید. در نهایت برای اینکه بتوانید از اکسپلور اینستاگرام استفاده مفیدی داشته باشید بهتر است که رفتار کاربران جامعه هدف خود را شناسایی کنید و زمانی که رفتار های وی را شناسایی کردید می توانید محتوایی را تولید کنید که آن ها دوست دارند و به یکدیگر معرفی می کنند. در نهایت این امکان برای شما افزایش می یابد که در اکسپلور اینستاگرام بیشتر مشاهده بشوید که خود نوعی بازاریابی است. ویژگی هایی که در این قسمت ذکر شده کمک می کند که اینستاگرام مارکتینگ عالی داشته باشید. اینستاگرام مارکتینگ ابزاری جهت فروش و بازاریابی بیشتر است. تا حد امکان سعی کنید محتوا و مطالبی را که در اینستاگرام سازمان خود قرار می دهید در شبکه های دیگر قرار ندهید. این روش به شما کمک می کند تا بتوانید فالوور های بیشتری جذب کنید و محتواهای خاص صرفا برای مخاطبان اینستاگرام باشد که خود نوعی ارزش گذاری بر اینستاگرام مارکتینگ است.

مقالات پیشنهادی

0 نظر

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید مدیر سایت در همین صفحه نمایش داده خواهد شد.