Background

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ چیست؟

شاید شما کلمه افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) و یا بازاریابی پورسانتی و یا سیستم همکاری در فروش را بارها شنیده باشید و از خود پرسیده باشید که آیا میشود از این راه درآمد کافی داشت و یا اصلآ این مدل کسب درآمدی چگونه کار می کند؟ دراین مقاله شما با نحوه عملکرد افیلیت مارکتینگ و اینکه چگونه این مدل بازاریابی هم می تواند به فروشنده(Merchant)  و هم به تبلیغ کننده (Affiliate) در کسب درآمد و سود بیشتر کمک کند، آشنا خواهید شد.

افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش به این صورت است که شما به سایت فروشنده و یا تولید کننده محصول که ما اصطلاحآ آن را Merchant خواهیم نامید، ویزیتور (بازدید کننده) می فرستید و اگر ویزیتور فرستاده شده توسط شما از سایت Merchant یا همان فروشگاه فرضی، خریدی انجام دهد و یا در برنامه های آنها عضو شود (بسته به نوع افیلیت مارکتینگ ) در اینصورت، شرکت تولید کننده و یا همان Merchant به شما درصدی از فروش را پرداخت می کند. شما در واقع در وبسایت خودتان، محصولات دیگران را تبلیغ می کنید و اگر ویزیتوری که در سایت شما است، ترغیب به خرید محصول شود، پس از کلیک بر روی لینک محصول به وبسایت فروشنده منتقل می شود و در آنجا خریدش را انجام میدهد و شما پورسانت خود را از فروشنده دریافت می کنید. در این روش Marketing  هم فروشنده (Merchant) و هم کسی که محصولات فروشنده را تبلیغ می کند (Affiliate)، سود می کنند. از یک طرف، فروشنده، تنها زمانی هزینه می کند که جنسش فروش برود و در این میان از تبلیغات و برندینگ مجانی که affiliate ها برای او ایجاد می کنند، استفاده می کند. از طرف دیگر، affiliateها، با معرفی محصولات فروشنده های مختلف، درآمدهای خوبی کسب می کنند. یعنی در این سیستم هر دو طرف از این مشارکت سودآور بهره می برند. سایت بزرگ Amazon اولین وبسایتی بود که سیستم Affiliate Marketing  را در وبسایت خود در سال ۱۹۹۶ ارائه داد و با این کار توانست اسم خود را بر سر زبانها آورده (Branding) و هزاران هزار تبلیغ کننده برای محصولات خودش پیدا کند و در ازای پرداخت پورسانت های ناچیز، فروش خود را چندین برابر کند.

انواع برنامه های مشارکت در فروش
  • پرداخت به ازای هر فروش
  • پرداخت به ازای هر ثبت نامی که کاربر انجام می دهد
  • پرداخت به ازای هر ویزیتور
  • پرداخت به ازای نمایش آگهی

هنگامی که شما عضو برنامه Affiliate  می شوید، Merchant پنلی را در اختیار شما می گذارد که در داخل این پنل بتوانید لینک های مخصوصی را که با شماره اکانت شما کد شده است، ایجاد کنید. حتی برخی از Merchant ها بنرهایی را از قبل طراحی می کنند و در این پنل در اختیار Affiliate ها قرار می دهند تا آنها بدون هیچ دردسری، بتوانند این بنرها را در سایت خود قرار دهند. پس از اینکه این بنرها، متنهای لینک دار و ... را در سایت خود آپلود کردید، کاربران وبسایت شما، با کلیک کردن برروی آنها وارد سایت می شوند و از آنجائیکه لینک های ایجاد شده شماره اکانت شما را داخلشان دارند، سایت Merchant  خواهد فهمید که کاربری که وارد سایتش شده، از طریق کدام Affiliate معرفی شده است و بسته به نوع برنامه افیلیت، در صورتی که کاربر ارسال شده توسط شما، از سایت فروشنده خرید بکند و یا ثبت نام کند، به اکانت شما پورسانت اختصاص داده می شود.

مقالات پیشنهادی

0 نظر

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید مدیر سایت در همین صفحه نمایش داده خواهد شد.